4.9 / 5
31 reviews
Dunweg Uitvaartzorg
- Op Google Maps
in de afgelopen week
Ruim een week geleden is mijn vader komen te overlijden en hebben we de uitvaart door Dunweg laten regelen, deels door Natascha en deels door Monique. Ik wist eigenlijk niet in hoeverre het goed regelen van een uitvaart bijdraagt aan het verwerkingsproces en hierbij hebben ze ons ontzettend goed begeleid. Natascha is wat minder formeel wat heel erg prettig was, omdat je hierdoor juist echt contact krijgt van mens tot mens en niet van betaalde klant tot uitvaart medewerker. Wij voelden ons gezien (als mens), ze dacht mee, gaf met haar menselijke benadering lichtheid en warmte aan de confronterende gesprekken over de uitvaart en was erg betrokken. Hierdoor werden we na deze gesprekken niet achtergelaten met een ontzettend zwaar gevoel. Monique heeft het uiteindelijk overgenomen en ook zij heeft het erg prettig gedaan. Zij dacht goed met ons mee, en haar kalmte en rust waren erg prettig. De uitvaart zelf was prachtig geregeld. De afscheidsceremonie liep wat uit maar desondanks gaf Monique ons geen opgejaagd gevoel. Ik heb ook van te voren aangegeven niet bij de borrel na de afscheidsceremonie te willen zijn en hiervoor was door Monique een familiekamer geregeld waarin ik die tijd kon overbruggen. Monique is meerdere keren langs geweest om te vragen of alles goed ging en om wat drinken/eten te brengen. Hoewel afscheid nemen en een uitvaart regelen nooit fijn is en altijd pijn doet, had dit niet beter, prettiger en mooier geregeld kunnen worden. Zij hebben dit proces zo aangenaam mogelijk voor ons gemaakt en na de uitvaart verlieten wij alle drie het crematorium met een 'het is goed zo' - gevoel.

Thuiswerken?

“Jullie zullen het wel druk hebben zeker?” Dat is de vraag die ik nu heel veel krijg. “Het valt wel mee”, is dan steevast mijn antwoord. “Het is eerder verdrietig met welke beperkingen je momenteel rekening moet houden bij een afscheid.” Toch wil ik in deze dagen ook een andere kant belichten. Ik moest daar namelijk erg om lachen.

De teamleidster van de uitvaartverzorgers was aan het werk, net als het voorgaande weekend. Toen ik belangstellend vroeg hoe het met haar ging, zei ze “Heb je even?” Ik schrok. Ik had haar zaterdag nog op kantoor gezien, toen we allebei een uitvaart hadden. Toen was alles nog goed.

“Je kent Geert hè?” zei ze.
“Ja, natuurlijk.” Wat zou er met haar man zijn, ging meteen door me heen. Afwachtend keek ik haar aan. “Nou, Geert zijn horecazaken zijn allemaal dicht en nu zit hij thuis. Hij gaat één keer in de vijf dagen naar kantoor.” “Maar dat is toch prima”, zei ik nog. “Nou,” zei Henny “afgelopen vrijdag toen ik aan het werk was, belde hij ineens vanuit de supermarkt of ik nog wattenstaafjes nodig had. Míjn Geert, dat geloof je toch niet? Hij doet anders nooit boodschappen. Om vervolgens ook nog te vragen ‘Wat zullen we vanavond eten schat?’”

Toen Henny aan het einde van die middag thuiskwam, zat haar man al op de bank te wachten, terwijl hij normaal gesproken als laatste thuis is. “Goh, wat ruikt het lekker”, reageerde Henny. “Ja, ik heb gekookt. Trouwens zie je niet iets?” “Zie je niet iets? Wat bedoel je?” “Ik heb alle ramen gelapt!”

Henny is blij met die hulp hoor, maar toch…
Toch zou ze heel graag zien, dat iedereen zo snel mogelijk weer naar het werk kan!

Onze overige vestigingen