4.9 / 5
31 reviews
Dunweg Uitvaartzorg
- Op Google Maps
4 weken geleden
Ruim een week geleden is mijn vader komen te overlijden en hebben we de uitvaart door Dunweg laten regelen, deels door Natascha en deels door Monique. Ik wist eigenlijk niet in hoeverre het goed regelen van een uitvaart bijdraagt aan het verwerkingsproces en hierbij hebben ze ons ontzettend goed begeleid. Natascha is wat minder formeel wat heel erg prettig was, omdat je hierdoor juist echt contact krijgt van mens tot mens en niet van betaalde klant tot uitvaart medewerker. Wij voelden ons gezien (als mens), ze dacht mee, gaf met haar menselijke benadering lichtheid en warmte aan de confronterende gesprekken over de uitvaart en was erg betrokken. Hierdoor werden we na deze gesprekken niet achtergelaten met een ontzettend zwaar gevoel. Monique heeft het uiteindelijk overgenomen en ook zij heeft het erg prettig gedaan. Zij dacht goed met ons mee, en haar kalmte en rust waren erg prettig. De uitvaart zelf was prachtig geregeld. De afscheidsceremonie liep wat uit maar desondanks gaf Monique ons geen opgejaagd gevoel. Ik heb ook van te voren aangegeven niet bij de borrel na de afscheidsceremonie te willen zijn en hiervoor was door Monique een familiekamer geregeld waarin ik die tijd kon overbruggen. Monique is meerdere keren langs geweest om te vragen of alles goed ging en om wat drinken/eten te brengen. Hoewel afscheid nemen en een uitvaart regelen nooit fijn is en altijd pijn doet, had dit niet beter, prettiger en mooier geregeld kunnen worden. Zij hebben dit proces zo aangenaam mogelijk voor ons gemaakt en na de uitvaart verlieten wij alle drie het crematorium met een 'het is goed zo' - gevoel.
Ford overbrengauto bij uitvaartcentrum Dunweg in Hoofddorp

Met Zorg

Waarschijnlijk weet u al dat Dunweg 24 uur per dag, 7 dagen in de week beschikbaar is. Wat niet veel mensen zich realiseren, is dat wij ook in de avond en nacht naar nabestaanden komen om de eerste zorg te verlenen aan de overledene. Ons Zorgteam komt altijd met twee personen, meestal een dame en een heer. Hier hebben wij bewust voor gekozen, omdat men dan kan kiezen of men liever met een dame of met een heer communiceert.

De auto’s die wij gebruiken om de overledene mee over te brengen, zijn speciaal op maat gemaakt. Alles is zo verbouwd, dat je eenvoudig met een brancard de overledene in de auto kunt leggen. Daarnaast zijn de ramen afgedekt met donkere stof, voorzien van verlichting, wat het geheel een chique uitstraling geeft. Wanneer de zorgmedewerkers dan in het donker wegrijden, ziet dat er heel bijzonder uit. Toch komt het weleens voor dat een nabestaande de verlichting niet prettig vindt. In dat geval kan het ook uit gelaten worden.

Zorgmedewerker sluit achterklep Ford overbrengauto

Als nabestaanden met ons meelopen om hun dierbare naar de auto te brengen, mogen zij meehelpen. Als laatste mogen zij de achterklep van de auto sluiten. Daarmee sluiten zij symbolisch een gedeelte van hun leven met hun dierbare af.

Op dit moment worden twee nieuwe overbrengauto’s omgebouwd en voorzien van de nieuwste apparatuur. Zo wordt de achterklep voorzien van een elektrische sluiting, waardoor de klep zachtjes gesloten kan worden in plaats van met een ferme klap (wat soms als te confronterend ervaren wordt). Hiermee is Dunweg het eerste bedrijf dat een dergelijke oplossing voor haar Ford voertuigen krijgt. Heel uniek. Zoals ook het afscheid van uw dierbare dat is.

Alexander van der Pijl
Alexander van der Pijl, directeur Dunweg

Betekenis van de vlaggetjes

Onze overige vestigingen