4.9 / 5
31 reviews
Dunweg Uitvaartzorg
- Op Google Maps
in de afgelopen week
Ruim een week geleden is mijn vader komen te overlijden en hebben we de uitvaart door Dunweg laten regelen, deels door Natascha en deels door Monique. Ik wist eigenlijk niet in hoeverre het goed regelen van een uitvaart bijdraagt aan het verwerkingsproces en hierbij hebben ze ons ontzettend goed begeleid. Natascha is wat minder formeel wat heel erg prettig was, omdat je hierdoor juist echt contact krijgt van mens tot mens en niet van betaalde klant tot uitvaart medewerker. Wij voelden ons gezien (als mens), ze dacht mee, gaf met haar menselijke benadering lichtheid en warmte aan de confronterende gesprekken over de uitvaart en was erg betrokken. Hierdoor werden we na deze gesprekken niet achtergelaten met een ontzettend zwaar gevoel. Monique heeft het uiteindelijk overgenomen en ook zij heeft het erg prettig gedaan. Zij dacht goed met ons mee, en haar kalmte en rust waren erg prettig. De uitvaart zelf was prachtig geregeld. De afscheidsceremonie liep wat uit maar desondanks gaf Monique ons geen opgejaagd gevoel. Ik heb ook van te voren aangegeven niet bij de borrel na de afscheidsceremonie te willen zijn en hiervoor was door Monique een familiekamer geregeld waarin ik die tijd kon overbruggen. Monique is meerdere keren langs geweest om te vragen of alles goed ging en om wat drinken/eten te brengen. Hoewel afscheid nemen en een uitvaart regelen nooit fijn is en altijd pijn doet, had dit niet beter, prettiger en mooier geregeld kunnen worden. Zij hebben dit proces zo aangenaam mogelijk voor ons gemaakt en na de uitvaart verlieten wij alle drie het crematorium met een 'het is goed zo' - gevoel.

Lege brievenbus met Valentijn

Een aantal jaren geleden hadden we een uitvaart van een mijnheer die 92 was geworden; na een langdurige ziekte was hij in de maand december overleden. Na de uitvaart zocht ik de weduwe op om de uitvaart te evalueren en te praten over de dankbetuigingen die zij wilde versturen. We hadden een fijn gesprek en spraken op een gegeven moment over het leven en hoe zij nu probeerde om alleen verder te gaan. Mevrouw vertelde dat zij haar man erg miste en dat zij vooral opzag tegen Valentijnsdag. En dat was te begrijpen. Vooral na wat zij vervolgens vertelde. Het ontroerde mij.

Wat niemand wist, zelfs haar kinderen niet, was dat zij en haar man elkaar elk jaar verrasten met Valentijn. Ze maakten dan zelf een kaartje en schreven daarin bijzondere, liefdevolle teksten. Wat mooi! Sindsdien hield het verhaal van mevrouw mij bezig; ik moest steeds aan haar denken. Én aan die lege brievenbus op 14 februari.

Brievenbus

Na veel wikken en wegen heb ik dan toch een Valentijnskaart gekocht. Ik schreef mevrouw dat haar verhaal mij aangreep... En vroeg haar of ik daarom voor deze keer haar Valentijn mocht zijn. Zo kwam het dat de brievenbus op 14 februari niet leeg was. Alexander van der Pijl Alexander van der Pijl, directeur Dunweg Uitvaartzorg  

Onze overige vestigingen